Wat is CRM?

Over deze vraag zijn boeken vol geschreven. Het zou dan ook een illusie zijn om u hier in een paar regels het antwoord op te geven. Of u het nu CRM (Customer Relationship Management), SFA (Sales Force Automation) of relatiebeheer noemt. Het is in onze ogen een bedrijfsfilosofie of strategie die er op gericht is om alle medewerkers in uw organisatie te voorzien van relevante gegevens over uw klanten, met als doelstelling de klant beter van dienst te zijn.
Een CRM applicatie kan u daarbij ondersteunen. Deze biedt u de mogelijkheid om gegevens over uw klanten op te slaan en te raadplegen. Verder zijn de meeste systemen voorzien van functionaliteit op het gebied van agendabeheer en bijvoorbeeld “to-do” lijsten. Grofweg zijn de systemen in te delen in 3 vormen:

Operationele CRM
Software gericht op het ondersteunen van dagelijkse werkzaamheden zoals agenda’s, to-do’s, mailingen, bezoek- verslagen, enzovoorts.

Analytische CRM
Software gericht op het analyseren van databases met klantgegevens en het zoeken naar overeenkomsten.

Collaboratieve CRM
Software gericht op het laten samenwerken van afdelingen en het sturen van processen, enzovoorts. Het is niet zo dat een systeem altijd is onder te verdelen in een van deze vormen, maar meestal van alle vormen wel iets heeft, de zogenaamde “mengvorm”.

Meer weten? Bel 040-2960327 of stuur ons een mail